Nagyon sok cégvezető vagy tulajdonos szinte bármit megtenne annak érdekében, hogy a nehezen felépített és elindított vállalkozása egyre feljebb és feljebb jusson azon a bizonyos láthatatlan ranglétrán, egyre több ügyfelet és elégedett vásárlót tudhassanak maguknak. Ehhez azonban azt látom, hogy manapság már nem elég a folyamatos és mindenre kiterjedő fejlődés és munka, egészen egyszerűen szemléletváltás nélkül nem lehet eredményes a cég vezetése hosszú távon, és hát persze ennek hozadékaként maga a vállalkozás sem. Ez pedig azért nagyon nehéz téma, mert ezek a cégek évek alatt növik ki magukat kisvállalkozásból vagy akár egyszemélyes vállalkozásból akár tíz-húsz fős céggé, így pedig már teljesen egyértelmű, hogy nem csak a tulajdonosról és annak megélhetéséről van szó, hanem bizony a munkavállalók jövőjéről és egzisztenciájáról is, sokszor az egész családot ide értve.
Hogy iért kell szemléletváltás? Mert ma a magyarországi cégek vezetőjének és egyben tulajdonosainak nagy része például egyáltalán nem érti, hogy miért kéne a céges viszonylatban, a szervezet szempontjából mondjuk a stresszkezelés témaköréről és feladatairól beszélni, mert még ott tartanak a gondolkodásban, hogy a stressz egyéneket, személyeket érint, és egyáltalán nem lehet a szervezeti stressz fogalmáról mint olyan beszélni velük, mert egyszerűen nem ismerik fel, hogy nem csak hogy létezik ez a fajta hatás, hanem bizony iszonyat kártékony is tud lenni, sokszor az egész cég működését tönkretéve.
Egy szó mint száz, az a vállalatvezető és tulajdonos lesz a jövőben sikeres és tudja biztosítani a vállalkozása számára a folyamatos és hatékony fejlődés és növekedés lehetőségét, aki felismeri, hogy a szervezeti stressz, a coaching és a szervezetfejlesztés egyéb formái, mint például a kommunikációs tréning vagy az action learning módszer a jövő sikerességének záloga és ezek nélkül nem csak hogy iszonyat nehéz, de sok esetben, sok piaci környezetben szinte lehetetlen a növekedés és a fejlődés biztosítása, a hanyatlás és összeomlás megelőzése vagy megakadályozása.